Het portfolio van NRC Media bestaat uit de hoofdmerken NRC Handelsblad, NRC Next en nrc.nl. Drie belangrijke nieuwsvoorzieningen met een uniek bereik bij een kapitaalkrachtig lezerspubliek met een sterke lezers-blad-binding. Daarnaast biedt NRC Media merkextensies als magazines en specifieke websites als nrcnext.nl, nrcboeken.nl en de vacatureportal nrccarriere.nl. Een kwalitatief productportfolio met een hoog bereik onder hoogopgeleid Nederland.
NRC Media is begin 2010 een zelfstandige uitgever geworden. Vanuit de voormalige PCM-groep is NRC door de Persgroep verkocht aan een consortium van de Nederlandse investerings-maatschappij Egeria en de televisiezender Het Gesprek.
Zelfstandig opereren, ook op ICT-gebied, betekende dat NRC geheel ontvlochten diende te worden uit de huidige De Persgroep Nederland (DPN)-architectuur.
Consultants van Innoves hebben het projectmanagement uitgevoerd voor de realisatie van een NRC eigen IT infrastructuur. Ontwerp, realisatie, migratie en de selectie en transitie naar een beheerpartij. Naast dit IT infrastructuur domein hebben consultants van Innoves het technisch projectmanagement uitgevoerd op het F&A domein en het HR domein.